ALIMENTAŢIA ESTE CHEIA STĂRII NOASTRE DE SĂNĂTATE (1)


 Prin alimentație  furnizăm organismului nostru substanțele necesare pentru o corectă și optimă funcționare. Complexitatea acestei funcționării nu ar trebui să ne sperie, nu trebuie să studiem medicina pentru a ști cum să ne alimentăm corect, ci doar să facem caz de anumite semnale pe care corpul nostru încearcă să ni le transmită în mod cât se poate de natural. Normal, în natură, animalele se comportă în mod intuitiv având puțină informație transmisă, de ce este mai bun de mâncat sau de ce au nevoie la un moment dat. Și corpul nostru reationeaza la fel, noi nu avem multă informație transmisă de către părinții noștri, ci doar un bagaj de rețete culinare, mai mult sau mai puțin apetisante. Până aici sunteți de acord cu mine sper. Dar ce se întâmplă când o problemă de digestie apare la orizont, de exemplu aciditate la stomac. Simplu, luăm o pastilă sau puțin bicarbonat de sodiu și iată că aciditatea am rezolvat-o. Nu este atât de simplu deoarece aciditatea se reprezintă și a două zi, cu un orar, aș zice, cât se poate de punctual. De ce se întâmplă așa? Deoarece există o problemă mult mai importantă, aceea a alimentației incorecte. Știți, unii zic:"Eu mănânc așa cum au mâncat strămoșii și părinții mei, nu înțeleg unde este problema ?"- vă asigur că și strămoșii și părinții au avut aceleași probleme.



 

Organismul nostru funcționează bine în anumite condiții de aciditate; o alimentație incorectă face ca aciditatea să crească în organism și nu numai la nivel gastric. Deși face față bine mediului acid, în sensul că se echilibreza singur, la un moment dat, o expunere îndelungată, organismul nostru începe să aibă probleme.


Interesasnt si articolul : DA sau NU vaccinarii copiilor nostri ?

 Toate problemele de sănătate pornesc de la alimentație. 
  Eu cred că medicul de famiglie, căruia îi încredințăm cu atâta naivitate sănătatea noastră, ar trebui să ne explice cum alimentația este cea care ne influențează în mod pozitiv sau negativ starea de sănătate, în felul acesta am putea să o corectăm sau să o îmbunătățim, bineînțeles în mod preventiv.  În schimb, se discută despre alimentație numai i momentul în care deja este foarte târziu, și atunci obligați cumva, trebuie să ne conformăm unei anumite diete: fără sare, fără grăsimi, fără zahăr.
 Dar ce se întâmplă dacă, noi în mod abitual, am ține alimentația noastră undeva în zona de mijloc, fără abuz de zahăr, sau de sare sau de orice altceva. Evident, am trăi mult mai bine, bucurându-ne de o sănătate mai bună. O alegere conștientă a schimbării regulilor dupa care ne alimentăm, care, de altfel, nu ar trebui să fie radicala ci treptata, vor transmite și viitoarei generații informatiile de bază după care să se ghideze, asta pe lângă beneficiile imediate pe care le putem avea. Această conștientizare ne aduce într-un punct în care, noi reușim să percepem organismul nostru și să-i înțelegem nemulțumirile, cea ce ne va face să acționăm ca atare.


"Mancam ca sa traim nu traim ca sa mancam" .



Un articol oferit de InfoMix
Dacă ți-a plăcut acest articol urmărește-mă și pe FACEBOOK


ALIMENTELE SI CONTINUTUL LOR PROTEIC - Ce cantitate dintr-un aliment bogat în proteine trebuie să consum ca să-mi acopăr necesarul proteic pe parcursul unei zile?
Cantitatea necesară unui adult ce nu face efort fizic deosebit sau sport de întreţinere sau performanţă, este de 0,8 gr/kg , ceea ce înseamnă că o persoană ce cântăreşte 80 kg necesarul său zilnic este de doar 64 gr proteine . --- > CITESTE MAI DEPARTE AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut acest articol? Aboneaza-te si vei primi toate noutatile.

Deja vrei sa pleci ??? Aici gasesti cateva postari care au avut cele mai multe vizionari.